Älskar dessa djur.

Igår hade vi ridning på skolan, jag red min "sköthäst" Magoo. De gick helt okej. 
Skrittade ut Diesel. Red ett dressyrpass på den stora bruna, han får kämpa ordentligt med galoppfattningarna. Han är betydligt allertare nu och svarar direkt. 
Idag gick jag till 15, promma till stallet. Gjorde allt åt båda hästarna innan jag red ett dressyr pass på den bruna. Han var riktigt fin idag! Skrittjobbade mycket på mindre bågar och 8-volter, så han blir lite smidigare med tanke på hans storlek. Han jobbade på bra i bakifrån i alla gångarter, han får verkligen en guldstjärna idag. 
Skuttade Diesel idag för Linda, även han skötte sig och var super fin! Även fast han höll på att krypa ur skinnet. Vi hoppade två olika övningar idag. 
Den ena var, räcke 4glps. 3 studs, 4glps. När de satt skulle vi komma samma övning men ha mer galopp och ha 3glps, 3studs, 3glps. Här var de mer lydnad och korrdination. 
Övning 2 var en 4kombination oxer in, två språng räcke, ett språng räcke, ett språng oxer. Han hoppade såå bra!
Han är värd all kärlek i världen, en på miljonen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0