Fullt upp

Det har varit jätte kul och spännande att åka ner till Stockholm själv. Att ta tågen till en plats man aldrig varit på och byta till nästa. Barbie mådde bra de var skönt att se då kan man slappna av, fick även rida Bernie. Jessie hoppade med båda för mig på lördagen slutade med en liten bana på 110/120. Det såg super bra ut, kul att se! 
 
Kom hem med flyget i måndags runt 14, åkte direkt till stallet red markarbete i ridhuset. Hade 8 travbommar längs ena långsidan och 5 galoppbommar på den andra.
 
I tisdags gick jag i skolan till 13 red två hästar på skolan. Nepal som jag red ett dressyrpass på var fin, jobbade mycket med galoppfattningar så han skulle sätta sig. Magoo rastade jag mest då den var väldigt pigg å tittig och behövde få springa av sig. Åkte till Hällan red ett lugnare pass, bara så han skulle få röra på sig. 
Idag gick skoldagen rätt fort hade bara 2 lektioner sen slutade vi. Har Nico till på måndag då Wilma å resten av laget är nere på Strömsholm och tävlar. De gick bra jobbade mycket med att han inte ska ta upp huvudet i fattningar/avbrott samt kunna gå kvar i samma tempo. I slutet blev han fin ser framemot morgondagen! 
Hoppade Diesel tillsammans med 6 andra, han var väldigt spänd när jag red fram. De släppte efter ett tag å när vi började hoppa och jag kom till en bättre ridning kändes det jättebra!  
 
Bernie är nu även till salu då hon känner att hon ej hinner med två, så tipsa gärna era kompisar om dom söker en äldre läromästare eller kanske bara som skogsponny/sällskapsponny? (ej Bernie på bilden) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0