-Let her go.

Dagen började med att jag höll på att försova mig så fick skynda på en hel del!! Men lyckades ändå komma i tid, vi hade HK första passet vi gjorde hamburgare. Spanska förhöret gick ok, matte provet kändes också helt okej. Gjorde de doc på 5 min. När jag skrivit klart fick jag sluta för att jag skulle till stallet och ha hoppträning dag 2. 
 
Ted dag 2: 
I dag gick de super bra igen! Värmde upp & så hoppade vi fram, red lugnt och hade henne lydig i ett lite lägre än grundtempot just bara för att hon skulle vara mer lydig & mer ork kvar tills vi skulle hoppa banan. I dag red jag bana på 110 nån var på 105 skulle jag tro. De gick helt okej fick inte rikitgt den här sköna och nöjda känslan vissa språng blev avsprångspunkten långt i från nån nära och så hade jag inte samma tempo hela banan. Så jag kände och sa att jag ville hoppa om en del av banan. Så sa jag innan jag red hur de skulle se ut och jag red precis så, då fick jag känslan så kul när man kan göra som man vill ha det. 
Han sa att jag har en riktigt bra egenskap och de är att jag tänker mellan hindrena, och att jag vet/känner vad de var som blev tokigt och ändrar de till nästa hinder. 
Men då tog även dom 2 träningsdagarna slut, trist för han var riktigt rolig att träna för just på de sättet han tänker. Han pratar mycket om hästens muskler, och har himla mycket tips på små saker. Så han rekomenderar jag att man ska testa träna för! Men kanske inte om man inte ridit så länge för han använder ord som kan svåra att förstå om man inte ridit så länge, men när man är mer "erfaren" eller vad man ska säga rekommenderar jag han starkt! 
 
Nu ska jag käka och börja göra mig klar ska med Moa,Saga och många fler å jobba på discot i kväll de börjar 19.00. 
 
Ni får filmen och förhoppningsvis bilder snart. Ni som fotat kan väl snälla ladda upp bilderna rätt nu? 
Gammal bild,höhö! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0