Svar på "fråga"

Fick en fråga i blogresponse om jag kunde göra ett inlägg om vilka bett jag rider på och vad för benskydd jag har. Så jag slänger in ett inlägg om de nudå! 
 
Bett: 
 
 
På bilden ser ni ett rakt äppelbett, de använder jag mig utav i dressyren & markarbeten. 
De bettet gick inte Barbie på innan jag köpte henne, utan jag prövade en massa dressyr bett på henne men inget fungerade riktigt bra. Vilket de här gjorde, Barbie är en helt annan häst på de här bettet. Lätt och mjuk i handen gör det roligare att rida! 
 
   
Ett bettlöst hackamore som jag brukar variera, och rida med i skogen. Då de är de enda som funkar annars blir hon för stark och bara drar.. 
 
 
Och ett 2-delat pessoa bett, som jag endast har vid hoppning! De är i strortsett de ända hopp bett som hon fungerar bra på i nu läge, hon blir inte alls lika stark med de. Vi har provat att ha pelham/jakt bett men de funkar inte hon får panik utav kedjan även om man har skydd på.. Annars trivs jag inte med att rida med så skarpa bett men hellre att man har kontroll på sin häst än att behöva kriga sig till att få hästen att stanna. 
 
Benskydd: 
 
När jag rider dressyr/markarbete och har tid så rider jag alltid med benlindor (fleece/resår) i ett, de tycker jag är jätte viktigt så man inte alltid rider med benskydd. Jag gillar lite variation de brukar fungera bäst då!  
 
 
Ett par vanliga skydd jag använder mig av på hopp träningar och vid vanlig ridning och i skogen. 
 
 
Ett par Veredus skydd har jag endast på hopptävlingar & hoppträningar för tränare! :) 
 
Hoppas att du blev nöjd över "svaren" :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0